Müşterileriniz E-Ticarette Sepetini Terk
etmesin!
Sitenizdeki ürünlerin sepette bırakılıp satın alınmaması durumu (cart abandoment) sizin de canınızı sıkıyor mu? Bu konuda yalnız değilsiniz, her 10 kişiden 7’si (almayı düşündüğü ürünü sepetinde terk ediyor. Peki bu durum neden önemli? Terk edilmiş ürünler, satın alma gerçekleşmediğinden elde edemediğiniz potansiyel gelirdir, bu da kârınızı üst düzeye çıkarma hedefinizi engeller hatta e-ticaret sitenizin satışlarına bağlı olarak kâr veya zarar etmenizde ince bir çizgi bile olabilir.Tüm ilgili tüketiciler sepete eklediklerini satın almaya hazır değildir ancak hazır olma kararını onlar için kolaylaştırabilirsiniz. Cart abandonment (sepeti terk etme) sorununu engellemek için yazımızı okumaya devam edin.

E-Ticaret
Sitenizin Satışlarını Nasıl Arttırırsınız ?
Müşterilerin sepeti terk etmesinin birçok nedeni vardır fakat en büyük sebep, e-ticaret sitenize yönelik oluşan güvensizlik hissidir. ve tüketicilerin önceki alışveriş deneyiminin müşteride herhangi bir şüphe uyandırmasıdır. Tüketicinin memnun olduğu bir alışveriş, sepette ürünü terk etmeyi engellemekle birlikte tüketiciyi tekrar alışveriş yapması için teşvik edip eticaret sitenizin gelirini arttırmaya yönelik bir gelişme olacaktır. Sadece bir kereliğine değil sürekli bir kazanç sağlamak için e-ticaret sitenizi geliştirmeyi ihmal etmeyin. E-ticaret sitenizi geliştirmenin birkaç yolunu aşağıda sizlerle paylaştık.
- Müşteri Servislerinde
Tutarlılık 
Bir
müşteriyi en çok e-ticaret sitesine bağlayan ve alışveriş yapmasını sağlayan
faktörlerden biri müşteri servislerinin tutarlı olmasıdır. Peki nedir bu
tutarlılık? Müşteriyle iletişime geçilebilecek her platformda seviye aynı  ve bu seviye her zaman üst düzeyde
tutulmalıdır. Örnek vermek gerekirse, e-postaları düzenli kontrol edip geri
dönüş yapıp, instagram veya twitter hesabınıza gelen etkileşimlere geç geri dönüş
yaparsanız bu, müşteride olumsuz bir etki yaratacaktır.
2.
Müşteriye Hatırlatmalar Yapmak
Alışveriş yaparken sekmenin kazayla kapanması, farklı bir sosyal medya bildirimi alıp sayfayı terk edip geri dönmeyi unutmak veya bilgisayar ve telefonda hata alıp sayfanın kapanması gibi durumlarda müşterinin alışverişe devam etmesini sağlamak sizin elinizde! Eticaret paketleri sitesinden bildirim göndermek ve e-posta yoluyla bilgi vermek gibi hatırlatmalar müşterilerin ilgisini çekip satın almasına iten yöntemlerdir.
3.
Ürünün Özellikleri Hakkında Bilgi
Çoğu
tüketici almak istediği ürünün özelliklerini ürün detay sayfasında görmek
ister. Eğer sitede ürünle ilgili yeterli açıklama yoksa almak istediği ürünü
sepette bırakıp başka sitelere yönelir. Müşterilerin ürün detay sayfasında
görmek istediği ayrıntıları aşağıda sizinle paylaştık.
- İlgi çekici ve yaratıcı
fotoğraflar, - Ürünlerin 360
derece fotoğrafı, - Kıyafet ve
ayakkabıların manken üzerindeki duruşu, - Kozmetik ürünlerin
yüzde duruşu, - Ürünün yapısı, ne
işe yaradığı, nasıl kullanıldığı hakkında açıklayıcı bilgiler, - Müşteri yorumları
ve geri dönüşler, - Ürünün fiyatı,
indirimdeyse indirimli fiyatı, kargo ücretsizse,
ücretsiz olduğunu gösteren bir simge, - Ürün hakkında
bilgi alabilmek için canlı destek 
4.
Güvenlik Önlemleri
E-ticaret
sitenizde hem kendi kazancınızı ve verilerinizi korumak için hem de
müşterinizin güvenli alışveriş yapması ve tereddüte düşmemesi için güvenlik
önlemleri almanız gerekir. 
- SSL Şifreleme
Ödeme sayfalarında müşteriden gelen bilgiler uluslararası geçerliliği olan
şifreleme yöntemiyle şifrelenerek iletilir. Böylece kredi kartı bilgilerinin
güvenliği sağlanmış olur. - Firewall (Güvenlik Duvarı)
Sitenize gelebilecek olası saldırıların engellenmesi için gereklidir - RAID5
Veri kaybının önlenmesi amacıyla kullanılan
çoklu disk sistemidir. Veri bütünlüğünü sağlamak ve kayıpları önlemek amacıyla
çoklu disk sistemi arasında bilgi aktarımı ve paylaşımı sağlanarak herhangi bir
saldırı ya da arıza anında sistemin kapatılmasını engeller. - IPS ve IDS
Sunucuda varolan bu özelliklerle sitenizde olması muhtemel tehditler anında
tespit edilerek yok edilir. - 3D Secure
 
Kredi kartı ile ödeme yapılacağı
sırada kart sahibine SMS yoluyla bir şifre gönderir ve alışverişe bu şifre
kullanılarak devam edilir. Böylece yalnızca kredi kartı bilgileri kullanılarak
alışveriş yapmanın önüne geçilmiş olur.
Güvenli bir e-ticaret sitesi yazılımı kullanmak müşteri ve satıcı güvenliğini sağlamanın yanı sıra e-ticaret sitesinin tercih edilme oranını arttırır.
Yazılarımızın devam için eticaret blogları içerisinde zirveye doğru giden https://blog.akilliticaret.com/ sayfamızı ziyaret ediniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder